Sărbătorim 50 de ani de digitalizare în comerț – și ne concentrăm pe următorii 50

Acum 50 de ani, la 31 martie 1971, s-a născut economia modernă. Sună ca o hiperbolă, dar a fost ziua în care liderii celor mai mari companii din domeniul comerțului s-au reunit și au dezvoltat Numărul Global de Articol Comercial (Global Trade Item Number), cunoscut sub numele de „GTIN”.

GTIN este numărul din spatele codului de bare, cel mai important standard al lanțului de aprovizionare din istorie. Astăzi, codul de bare este scanat zilnic de peste șase miliarde de ori și rămâne unul dintre cele mai de încredere simboluri din lume.

Nu este o exagerare să spunem că dezvoltarea GTIN a pus bazele comerțului global digitalizat. Aceasta este într-adevăr una dintre poveștile mari, nespuse, din istoria afacerilor internaționale, o întâlnire remarcabilă a concurenților acerbi pentru a rezolva provocările reale ale companiilor.

GS1 a vorbit recent cu unul dintre protagoniștii din spatele acestei etape istorice. Tom Brady, un inginer care a dezvoltat și instalat sistemul de scanare utilizat la Marsh Supermarket pentru a scana primul cod de bare cu GTIN în 1974, ne-a spus: „De la întâlnirile vizionare ale fondatorilor GS1 până la prima scanare la Marsh Supermarket, începutul anilor 1970 a fost extrem de incitant și provocator. Sunt onorat că am făcut parte din ceva atât de benefic pentru lumea noastră, văzând companii care își uneau forțele și se aliau pentru binele comun. Acum este timpul ca o nouă generație de lideri din industrie să vină cu noi forme de standarde care vor avea puterea de a transforma afacerile în următorii cincizeci de ani”.

Si suntem de acord cu acest sentiment: la GS1, suntem mândri să sărbătorim această etapă semnificativă – dar facem acest lucru nu pentru a privi înapoi, ci pentru a privi înainte.

Profităm de acest moment pentru a face apel la companii să colaboreze din nou, acum, pentru a satisface nevoile economiei secolului 21. Companiile trebuie să răspundă noilor nevoi ale consumatorilor, iar industria trebuie să găsească modalități de implementare rapidă a noilor tehnologii, inclusiv coduri de bare mai bogate în date, de o nouă generație.

Standardele GS1, cum este și codul de bare, continuă să contribuie la transformarea rapidă, eficientă și sigură a complexității vaste a afacerilor moderne, globale, simplificând tot felul de procese ale lanțului de aprovizionare în aproape fiecare sector din întreaga lume. Cu toate acestea, pe măsură ce consumatorii solicită informații despre produse tot mai multe și mai exacte, este timpul să ducem codurile de bare la nivelul următor.

Dezvoltările către codurile de bare de generație următoare (de exemplu, codurile de bare pătrate, cum sunt codurile QR), care pot conține mult mai multe informații, ar trebui utilizate pentru a oferi consumatorilor informații de încredere și pentru a remodela comerțul global pentru un nou secol. Utilizarea lor, de exemplu, poate spune consumatorilor dacă un produs conține alergeni, dacă este organic sau despre amprenta sa de carbon. În cele din urmă, acest lucru oferă consumatorilor un nivel mai mare de încredere și loialitate în ceea ce privește produsele pe care le cumpără.

În urmă cu jumătate de secol, concurenți acerbi s-au reunit, au lăsat deoparte diferendele și au refăcut în bine comerțul global odată cu dezvoltarea GTIN. Acum avem oportunitatea și nevoia de a replica acel spirit de cooperare și leadership pentru a satisface nevoile unui nou secol.