National Data Pool

Portofoliul de servicii GS1 cuprinde o serie de inițiative pentru implementarea de soluții dezvoltate pe baza standardelor GS1, în scopul optimizării proceselor pe întregul lanț de distribuție.

În contextul diversificării canalelor de vânzare, necesității de optimizare și eficientizare a proceselor comerciale, precum și amplificării cerințelor legislative și de business privind siguranța și calitatea produselor, s-au impus exigențe sporite pentru schimbul de informații despre produse.

PROIECTUL DE SINCRONIZARE A DATELOR MASTER între furnizori și lanțurile de retail, prin platforma digitală GS1 Romania National Data Pool (GS1RO NDP), este răspunsul GS1 Romania la cerințele actuale ale mediului economic și se constituie ca unul dintre obiectivele de nivel strategic ale Asociației, în vederea implementarii şi promovării sistemului GS1 de standarde.

Platforma de schimb de date GS1RO NDP a fost dezvoltată și optimizată de către Asociația GS1 Romania în parteneriat cu compania WiseBase – parte a grupului Syndigo, în acord cu standardele GS1 și cerințele pieței, astfel încât să se asigure circulația informației digitale corespunzătoare în mediul comercial din România. 

Administrarea serviciului de schimb de date este realizată de compania de servicii GS1 Data Exchange SRL, căreia îi revine responsabilitatea derulării programelor și serviciilor, de implementare a soluțiilor GS1 și asigurarea resurselor specifice fiecărui proiect.

Funcționalitățile de bază ale platformei GS1RO NDP

Principalul serviciu asigurat de platforma GS1RO NDP este schimbul de date master de calitate între partenerii comerciali activi pe piața româneasc. Acesta se desfășoară prin funcționalitățile de bază ale platformei (vezi mai mult):

  • Înregistrarea și actualizarea datelor despre produse conform cerințelor legale și de business, în mod standardizat și structurat;
  • Validarea calității datelor în mai multe etape, realizată automat dar și manual;
  • Disponibilizarea, în timp real, a datelor validate, către partenerii selectați;
  • Comunicația între parteneri cu privire la solicitările de date, notificarea publicării fișelor de produs cu date validate, transmiterea erorilor constatate pe parcursul validării datelor.

Avantaje pentru Furnizori

Reducere de timp, efort, costuri, erori, conflicte în procesul de schimb de date master cu partenerii, prin: 

  • Introducerea unică a informațiilor despre un produs, pentru partajare cu toți partenerii din retail;
  • Crearea/actualizarea fișelor de produs în timp real, la cererea integrată în platformă, din partea  partenerilor;
  • Publicarea de date corecte și complete despre produse, validate de echipa GS1;
  • Înregistrare facilă a datelor: în mod manual în interfața platformei, sau prin import de fișiere excel, susținută de calcule automate și sugestii de corectare automată a datelor;
  • Mediu complex pentru managementul eficient al datelor, documentelor și imaginilor;
  • Conformare la cerințele legislative și de business privind informațiile despre produse și parteneri;
  • Standardizarea și alinierea, în procesul de sincronizare date master în plan national;
  • Posibilitatea de promovare a produselor către toți retailerii activi în platformă;
  • Fidelizarea consumatorilor prin descrierea corectă și precisă a produselor;

Avantaje pentru Retaileri

Optimizarea proceselor de listare, comandă, recepție, vânzare omnicanal și reducerea costurilor, timpului și eforturilor de obținere a datelor de calitate prin:

  • Utilizarea informațiilor în multiple departamente și procese interne;
  • Primirea informațiilor corecte și complete despre produse, validate de echipa GS1, în timp real;
  • Mediu complex pentru managementul eficient al datelor;
  • Descărcarea datelor în formate excel/pdf sau integrarea automată în propriile sisteme;
  • Transmiterea solicitărilor de date și a notificărilor de corecție prin comunicația integrată;
  • Monitorizare în timp real a statusului privind înregistrarea și validarea datelor;
  • Vizibilitate asupra produselor care nu fac parte din portofoliu, cu acceptul furnizorului;
  • Analiza comparativă a diferitelor versiuni ale fișei de produs;
  • Delegarea activităților de colectare și corectare date;
  • Autenticitate verificată a datelor;
  • Aliniere la cerințele legislative și comerciale prin conținutul de date;
  • Vizibilitatea portofoliului de produse noi, cu acordul furnizorilor;
  • Elaborarea de rapoarte și statistici;
  • Training, asistență și suport la cerere în utilizarea platformei.

Avantaje pentru Consumatori

Acces la date complete, corecte, autentice despre produse prin:

  • Decizie de cumpărare rapidă fundamentată de date complete și precise;
  • Returnări rare datorate conformității produselor fizice cu informațiile digitale descriptive;
  • Asigurarea satisfacției consumatorilor;
  • Disponibilitatea noilor produse, prin listări mai rapide;
  • Coerența informațiilor despre un produs în întreg mediul digital;
  • Eliminarea confuziilor;
  • Fidelizarea consumatorului față de brand/producător/retailer.

CONDIȚII DE UTILIZARE

Partajarea datelor prin platforma GS1RO NDP are loc numai în baza acordului furnizorului de date.

  • Furnizorul semnează cu administratorul serviciului, GS1 DATA EXCHANGE, un contract pentru folosirea platformei și un acord pentru partajarea datelor înregistrate cu fiecare dintre retailerii parteneri;
  • Retailerul semnează cu administratorul serviciului GS1 DATA EXCHANGE, un contract de utilizare a platformei și are acces total la fișele de produs, validate din punct de vedere al calității datelor înregistrate în platforma de către furnizorii parteneri, care și-au dat acordul în acest sens;
  • Utilizatorii platformei GS1RO NDP, trebuie să fie membri ai Asociației GS1 Romania, având, prin această calitate, posibilitatea de a folosi soluțiile bazate pe cheile de identificare și pe standardele GS1 de schimb de date master;
  • Conturile de companie create în platformă au subconturi pentru fiecare utilizator din companie, iar datele acestora sunt administrate individual, în timp ce datele companiei sunt gestionate în comun;
  • Furnizorii își asumă responsabilitatea corectitudinii datelor care nu pot fi verificate prin confruntarea cu informațiile de pe ambalajul produsului, precum și actualizarea informațiilor și imaginilor ori de câte ori este cazul.