GS1 AlcooLabel

Context legislativ

Începând cu 8 decembrie 2023, Regulamentul (UE) 2117/2021 a modificat normele de etichetare a vinurilor și a vinurilor aromatizate, impunând ca obligatorie, includerea pe etichetă, pe lângă cerințele deja formulate de Regulamentul 1169/2008, a unor elemente și informații suplimentare: eticheta energetică, declarația nutrițională, intoleranțele sau alergiile, și lista de ingrediente și aditivi.

O posibilă abordare pentru a respecta noul regulament, sugerată chiar în textul legislativ, este utilizarea codurilor QR imprimate pe etichetele vinurilor care să conducă, prin intermediul identificatorului unic al produsului – GTIN, la informațiile complete, stocate într-o bază de date de încredere.

Aplicația GS1 AlcooLabel

Dezvoltată de GS1 în serviciul producătorilor/importatorilor de vin, a consumatorilor și retailerilor/e-tailerilor, aplicația AlcooLabel oferă acces la un conținut semnificativ de informații:

  • Detalii despre produs, inclusiv informațiile impuse prin regulamentul 2117/2021, departajate pe lot de producție:
    • Denumire
    • Producator
    • Identificator produs
    • Brand
    • Declaratie nutritionala
    • Alergeni
    • Ingrediente si aditivi
    • Caracteristici specifice vinurilor
  • Descrieri de marketing pentru promovarea produsului
  • Date de contact ale producătorului/importatorului
  • Sugestii de servire
  • Instrucțiuni de depozitare și consum
  • Atenționări privind consumul
  • Imagini ale produsului

GS1 AlcooLabel în beneficiul producătorilor

• Reprezintă o soluție ușoară de aliniere la cerințele Regulamentului (UE) 2117/2021
• Permite generarea unui cod QR care va fi tipărit pe eticheta produsului și care, prin scanare, va conduce la informațiile disponibilizate în baza de date a acestei aplicații
• Oferă acces la informații detaliate și structurate despre produs, independent de spațiul disponibil pe eticheta sticlei
• Asigură reflectarea cu acuratețe a compoziției vinului, specifică oricărui lot, ceea ce răspunde cu fidelitate cerințelor reglementative
• Folosirea unui cod QR unic pentru a fi tipărit pe toate etichetele produselor identificate cu același GTIN (număr EAN), care dă posibilitatea accesării informațiilor specifice variantelor de lot
• Descrierile produselor pot fi importate pe bază de GTIN din platforma națională pentru schimb de date master GS1 NDP și completate /actualizate ulterior în aplicația AlcooLabel
• Influențează deciziile de cumpărare și creșterea încrederii și loialității consumatorilor prin transparența informațiilor despre produse
• Generarea de Coduri QR prin aplicația GS1 AlcooLabel asigură calitatea corespunzătoare scanării codului
• Extinderea colaborării cu partenerul tradițional GS1, prin folosirea aplicației AlcooLabel, este garanția alinierii la cele mai actuale trenduri comerciale
• Reprezintă începutul tranziției către standardul GS1 Digital Link, care va deveni standardul global pentru codificarea produselor, înlocuind tradiționalul cod de bare EAN.

GS1 AlcooLabel în beneficiul Consumatorilor

• Accesul facil la detalii complete și corecte despre produs vine în sprijinul unei alegeri fundamentate și a unei decizii de cumpărare rapide
• Informațiile obținute sunt de încredere, fiind înregistrate de producători sau importatori; mai mult, informațiile importate din GS1 NDP sunt validate în privința corectitudinii lor de către echipa GS1
• Accesarea în timp real a informațiilor actualizate din baza de date a aplicației, menține un nivel ridicat al informării
• Încredere în autenticitatea produselor existente în baza de date a aplicației AlcooLabel, unde este permisă înregistrarea exclusivă a produselor identificate în sistem GS1 și care se regăsesc în registrul Verified by GS1
• Experiența digitală pozitivă pentru consumatorii utilizatori de smartphone și navigare intuitivă în cadrul aplicației.

    GS1 AlcooLabel în beneficiul Retailerilor și E-tailerilor

• Posibilitatea consultării datelor master B2C corecte, complete și aliniate reglementărilor în vigoare, despre vinurile comercializate, atât în scopul achiziției de produse cât și pentru popularea cu informații a propriilor platforme de vânzare on-line
• Retailerii ar putea atașa un sticker cu codul QR asociat informațiilor înregistrate în GS1 AlcooLabel, în cazul vinurilor produse și îmbuteliate anterior intrării în vigoare a Regulamentului 2117/2021, pentru a asigura o uniformizare a nivelului de informare a consumatorilor pentru toate produsele de la raft.