Standardele și soluțiile GS1 folosite în e-Commerce
Din anul 2016, Amazon a demarat, în plan internațional, inițiativa de optimizare a catalogului său de produse prin verificarea autenticității produselor oferite spre vânzare online. In acest scop foloseste Registrul Global Verified by GS1 in care sunt înregistrate toate codurile de bare EAN cu licență GS1 alocate în întreaga lume, împreună cu informațiile despre produse și despre producătorii / proprietarii de marcă ai produselor respective.
Listarea în platforma Amazon a unui produs ale cărui informații asociate codului de bare EAN nu corespund cu cele din Registrul Global Verified by GS1 nu este considerată validă.
Elementele Sistemului de Standrade GS1 utilizate in e-tail sunt:
- Numerele Globale de Articol Comercial (GTIN) prin care se identifică unic articolele comerciale si care se reprezintă grafic sub forma codurilor de bare EAN. Orice GTIN conține în structura sa un Prefix GS1 de Companie, alocat de organizația națională GS1 proprietarului de marcă / producătorului / importatorului, ce asigură unicitatea la nivel global a articolului comercial.
- Numerele Globale de Locație (GLN) în a căror structură se regăsește de asemenea Prefixul GS1 de Companie, unic global. Numerele GLN sunt utilizate în schimbul electronic de mesaje comerciale (EDI) și în generarea etichetelor logistice GS1-128.
- Codurile de bare 1D (EAN-8, EAN-13, EAN-14, GS1-128) sau 2D (GS1 QR, GS1 DataBar, GS1 DataMatrix) cu licență GS1 prin care sunt reprezentate grafic numerele GTIN și chiar informații suplimentare despre articole.
Procedurile Amazon de verificare a codurilor de bare EAN vin în sprijinul vânzătorilor online pentru a evita situații precum listarea unui produs a cărui autenticitate a codului de bare EAN și a informațiilor despre produs sau despre proprietarul de marcă / producător nu se pot verifica în Registrul Global Verified by GS1.
Tarif: de la 120 EURO/an
Recomandare: peste 50 produse
Nivel codificare: Produse de bază, Baxuri, Paleți
Tipuri coduri: EAN-8, EAN-13, EAN-14, GS1-128
Domenii: FMCG, e-COM, FARMA, UDI, SGR