Cine trebuie să obțină coduri EAN și de ce?
Dacă vindeți online pe un marketplace ca eMAG sau Amazon, eBay sau Google Shopping vi se solicită să introduceți un identificator de produs în procesul de listare.
Pe măsură ce instrumentele de vânzare online se dezvoltă, cer din ce in ce mai multe informații despre produsele listate în cataloagele proprii. Ca și în retailul tradițional, descrierea produselor disponibile la vânzare este esențială pentru satisfacția consumatorului și, implicit pentru vânzarea produsului.
In ce situații trebuie generate coduri GTIN?
Un GTIN nou si unic este necesar atunci când un produs nou este lansat sau ori de câte ori una dintre caracteristicile predefinite ale articolului se modifica într-un mod relevant pentru procesul de comercializare.
Caracteristici predefinite:
- Denumirea de marcă principală,
- Tipul şi varietatea produsului,
- Tipul ambalajului şi natura acestuia,
- Conținutul net (greutate, volum, alte dimensiuni care influențează comercializarea),
- Tipul de articol comercial – dacă articolul comercial este o grupare de articole, numărul articolelor elementare conţinute şi subdiviziunile acestora în subambaje, precum şi natura grupării (carton, paletă, box-paletă…) reprezintă sub-caracteristici predefinite.
Atenție!
Pentru produsele care au deja un cod de identificare alocat în sistem de licență GS1, la sursă, de către producător/proprietarul de marcă comercială, nu trebuie alocate alte coduri GTIN de către revanzatori/distribuitori, aceștia listandu-și produsele în baza codurilor originale.
Cine este proprietarul de marcă comercială, cel care poate solicita codurile de identificare?
Proprietarul de marcă comercială este compania care deține specificațiile produsului, indiferent de locul și persoana care îl produce. Proprietarul de marcă comercială poate fi fabricantul, importatorul sau distribuitorul. Pentru mai multe detalii vă rugăm să contactați Asociația GS1 România.
De ce identificatorii de produs au devenit importanți pentru vânzători pe platformele online precum eMAG?
Identificatorii de produs vă ajută să dezvoltați afacerea; ei reprezintă un mijloc important de a crește traficul către listările identificate. Aceasta deoarece motoarele de căutare ca Google utilizează, de asemenea identificatorii de produs pentru a aduna și structura informația și asta facilitează afișarea listărilor de produse ca răspuns la interogări relevante.
Produsele identificate în mod unic permit, de asemenea, marketplace-urilor să înțeleagă mai bine conținutul propriilor cataloage. Marketplace-uri precum eMAG, Amazon și eBay utilizează identificatorii de produs pentru structurarea datelor din propriile website-uri astfel încât să poată îmbunătăti experiența de cumpărare a clienților.