E-commerce si Amazon seller

Susținerea GS1 în E-commerce-ul prin intermediul Amazon

Programul E-commerce & Amazon Seller lansat de GS1 Romania în parteneriat cu EcomHackers și Amazon Seller Romania are ca obiectiv susținerea persoanelor juridice care își desfășoară activitatea de vânzare în mediul online, prin alocarea corectă în sistem GS1, a codurilor unice de identificare a produselor lor în cataloagele Amazon, eBay, Google shopping și altele.


Motivația

Având în vedere conjunctura actuală, în care piața de Ecommerce se dezvoltă din ce în ce mai mult, GS1 Global corelează sistemul său de standarde cu noile cerințe de prezentare a produselor si serviciilor, propune soluții și bune practici. Jucătorii importanți de pe piață preiau și îmbogățesc permanent instrumentele construite sub standardele GS1.  Astfel, sunt de remarcat rezultatele obținute de Google, Ebay si Walmart încă din 2014, Amazon, din 2016 și Alibaba, din 2017.

În urma consultărilor repetate cu GS1 Global, în anul 2016, Amazon a inițiat, în plan internațional, verificarea autenticității produselor oferite prin intermediul  platformei sale de vânzare, folosind Verified by GS1, un registru GS1 în care sunt înregistrate toate produsele identificate cu numere GS1 (GTIN), atribuite de organizațiile naționale GS1 producătorilor sau proprietarilor de mărci. Codurile GS1 asociate informațiilor despre produsele pe care le identifică și cu informațiile despre companiile care pun pe piață produsele respective sunt verificate in Verified by GS1, constituind astfel o modalitate de validare a listărilor în Amazon a produselor, în cazul în care datele din cele doua aplicații, Verified by GS1 și Amazon, corespund.

Amazon a demarat această acțiune de verificare deoarece a constatat existența a numeroase listări necorespunzatoare fie prin folosirea altor coduri la produsele identice existente în catalogul Amazon, fie prin folosirea unor coduri existente deja în catalogul Amazon, la alte produse decat cele identificate inițial, toate aceste situații, imprimând un aspect negativ experienței de cumpărare, creând confuzii la nivelul cumpărătorului și alterând review-urile clienților. Prin impunerea politicii de utilizare a codurilor GS1, etailer-ul Amazon deține un control asupra a ceea ce constituie o listare validă și reduce șansele de duplicare a listărilor sau de promovare în cadrul platformei a unor produse contrafăcute.

După cum este știut, GS1 alocă companiilor  prefixe de companie unice global care identifica în mod inechivoc producătorul/proprietarul de marcă. Acest prefix reprezintă și parte din structura identificatorilor  de produse GTIN (Global Trade Item Numbers). În cazul achiziționării codurilor  GS1 de la un revânzător de coduri sub licență GS1, acestea au fost inițial alocate deținătorului de licență respectiv și conțin în structură, Prefixul de Companie al acestuia, nicidecum pe cel al producătorului/proprietarului de marcă. Mai clar, codurile GS1 revândute nu sunt neapărat ilegale dar, obținute din altă sursă decât direct de la organizația GS1, împiedică identificarea producătorului/proprietarului de marcă, introducându-ne în zona gri a pieței. De aceea, recomandarea Amazon pentru vânzători este de a solicita identificatori pentru produse direct de la GS1 și nu de la intermediarii care revând licențe GS1, pentru a avea în acest fel o trasabilitate a informațiilor și posibilitatea verificării lor. Dacă produsul este listat pe platforma Amazon de către altcineva decât producătorul /proprietarul de brand, se va folosi codul de produs alocat de GS1 la solicitarea producătorului,  iar în cazul în care produsul nu are un cod trebuie contactat producătorul sau proprietarul de marcă în acest scop.

Amazon, susținut de GS1, depune eforturi pentru curățarea catalogului său deoarece este în interesul propriu și al clienților săi să își mențină integritatea listărilor de produse, iar vânzătorii trebuie să se asigure că se conformează politicii Amazon și să conștientizeze că nivelul cheltuielilor, în cazul respectării regulilor impuse, sunt mai mici decat potențialul profit nerealizat prin blocarea listărilor și/sau suspendarea contului în cadrul platformei.