Standardul GS1 pentru Managementul Cupoanelor Digitale
Odată cu creșterea retail-ului digital, cupoanele pot fi plasate acum pe mai multe canale pentru a ajunge la consumatori. Pentru a facilita gestiunea cupoanelor digitale, a fost dezvoltat Standardul GS1 pentru Managementul Cupoanelor Digitale versiunea 1.0, care asigură un proces comun și securizat.
Standardulul ajută în orice etapă din viața cuponului digital, incluzând configurarea, comunicarea, descoperirea, achiziția, validarea, achitarea, prezentarea, raportarea și reglarea financiară. În acest scop, sunt definite regulile de implementare a procesului, regulile de utilizare a standardelor de identificare și regulile de schimb a datelor în cadrul procesului de management al cupoanelor digitale.
Piața cupoanelor digitale este foarte fragmentată, cu o multitudine de soluții particulare aflate în uz și o interoperabilitate limitată între comercianți, case de compensare, furnizori de POS, producători, dezvoltatori de aplicații, distribuitori și operatori de telefonie mobilă. Din acest motiv, GS1 propune un cadru coerent, interoperabil, și procese aferente, pentru distribuția și acceptarea cupoanelor digitale.
Sunt identificate patru elemente standardizate și API (application programming interfaces) folosite pentru a se crea acest cadru:
– o bază de date a cupoanelor
– un registru cu evenimentele
– o interfață de management a campaniei
– o piață online
Cadrul utilizează standardul pentru Numărul Global al Cuponului în sistem GS1 (GCN) și specificațiile Standardului de Management al Cupoanelor Digitale,
Cadrul și procesele aferente menționate mai sus au fost deja implementate în câteva piețe precum Belgia, Luxembourg, Spania, Italia.