GS1 & E-commerce
- Codurile GS1 optimizează E-commerce-ul
- De ce eMAG solicită coduri EAN cu licență GS1?
- Utilizarea codurilor EAN cu licență GS1 – avantaje
- De unde trebuie obținute codurile EAN și de ce?
- Ce presupune garanția autenticității codului prin Verified by GS1
- Cine trebuie să obțină coduri EAN și de ce?
- Obtineți coduri EAN cu licență pentru listarea pe eMAG
- Q&A frecvente
- Codurile GS1 optimizează E-commerce
- Obțineți codul de produs pentru listare în Amazon!
- De ce GS1?
- Standardele și soluțiile GS1 folosite în E-commerce
- Programul GS1 România pentru comercianții Amazon
- Identificatorii folosiți la listarea produselor în Amazon
- Garanția autenticității codului prin Verified by GS1
- Întrebări și răspunsuri frecvente
GS1, partener in e-tail
Crescând atât cererea cât și oferta, domeniul comerțului electronic a dus la o schimbare a mentalității cumpărătorilor și la dezvoltarea de noi modalități de vânzare. Accesul mult mai facil prin tehnologie, la informații și piețe, dă posibilitate cumpărătorului să prefere achizițiile prin internet, unde oferta de produse este mai bogată și produsele pot fi livrate la adresa solicitată.
Ca valoare, piața comerțului electronic a ajuns la finalul anului 2017 la 1,84 trilioane $. Potrivit lui Jorij Abraham, Managing Director Ecommerce Foundation, 75% din tranzacțiile online europene sunt realizate în țările din Europa centrala și de vest. Nu sunt incluse serviciile, plățile de facturi la utilități, biletele de avion, vacanțele, rezervările hoteliere, biletele la spectacole sau diferite evenimente, conținutul downloadabil, etc. Daca le-am adăuga și pe acestea, valoarea totală a achizițiilor online ar crește considerabil. În contextul creșterii accelerate a acestui nou stil de vânzare a produselor, a crescut considerabil și numărul întreprinzătorilor în domeniu.
În România, valoarea cumpărăturilor online a ajuns la 2,8 miliarde Euro în 2017, cu peste 40% mai mult decât în 2016. Cea mai importantă platformă națională de e-Tail este eMAG Marketplace, dar si alte grupuri, cum ar fi Kober, Carrefour, Dedeman, Fashion Days, au decis să se extindă și în domeniul online. În egală măsură, românii au demonstrat faptul că nu sunt doar cumpărători ci și antreprenori corelați cu schimbările din domeniul economic global. În ultimii ani, s-a dezvoltat un nou curent de business axat pe vânzarea de produse prin intermediul celor mai mari platforme de e-Tail din lume. Astfel, antreprenorii români care și-au deschis afaceri pe Amazon au atins, o cifră cumulată de afaceri de 50 de milioane de dolari în 2017.
Programul GS1 România de susținere a e-commerce-ului
Ținând pasul cu noile schimbări și tendințe din piață, Asociația GS1 România, a creat un program de sprijinire a oamenilor de afaceri care își lansează sau își desfășoară afacerile online prin intermediul celor mai mari platforme de Ecommerce – eMAG / Amazon / Ebay / Google Shop, etc.
În cadrul acestui program s-a lansat, în scopul adoptării mai facile a codurilor GS1 în mediul Ecommerce, o ofertă promoțională pentru aderarea la Asociația GS1 a persoanelor juridice care vând produse prin platformele de E-commerce, valabilă pentru primul an de activitate în această zonă. Obținerea codurilor GS1 pentru produse este condiționată de calitatea de membru GS1 a companiei producătoare sau deținătoare a mărcii produsului, și implică costurile care se regăsesc în formularul de aderare special creat pentru selerii prin e-commerce. Pentru a susține politicile eMAG, Amazon, Ebay și nu numai de identificare a produselor listate cu numarul din codul de bare al produsului (GTIN) Asociația GS1 România aplică o bonificație taxelor pentru acești membri.
Pentru a elimina problemele de înțelegere și aplicare a sistemului GS1 în acest context, GS1 România a semnat parteneriate cu firme active în România, cu roluri în informarea, consultanța și training-ul companiilor care doresc listare corectă și conformă cerințelor de vânzare online a produselor. Amintim dintre acestea, comunități și companii de renume precum EcomHackers, Amazon Seller România sau ContentSpeed, care au decis să includă în cursurile, prezentările, webinariile, site-urile, postările din social media și în publicațiile lor și informații legate de elementele sistemului GS1 aplicabile în cazul vânzărilor on-line.